Eerste road trip met de baby!

Het was even spannend! Onze eerste road trip met onze baby van 7 maanden oud. Mijn vriend en ik hadden hier beiden ons eigen idee over. Ik vond het namelijk niet handig om onze routine bij zo’n kleine baby te onderbreken en naar het buitenland te gaan. Ik was er bijna van overtuigd dat de lange autoritten drama zouden worden.

Gelukkig heb ik toch naar mijn vriend geluisterd!

Lees verder: Eerste road trip met de baby!

De reis en waarop heb ik gelet

De eerste maanden van 2023 ben ik begonnen met het plannen van onze eerste road trip met onze baby. De autoritten wilde ik niet te lang en als ze al lang waren, moesten er zeker wel om het 1,5 uur à 2 uur een tussenstop worden gepland. Ik wilde het zo comfortabel mogelijk voor Samuel.

Vanuit Rotterdam reden wij daarom in slechts 3 uurtjes (met dus een tussenstop) naar Keulen. Omdat de rit zo kort was viel het dus eigenlijk alles mee. Samuel sliep goed en tijdens onze pauze kon ik een gekolfde fles melk aan hem geven. Samuel was in een goede bui.

We sliepen in het Leonardo Royal Hotel. Dankzij de minikoelkast daar kon ik afgekolfde melk goed bewaren. Een bedje vonden wij niet nodig, want Samuel slaapt het vrolijkst tussen ons in. Dus blije baby = blije ouders. Wat was hij blij om te zien dat ook papa erbij kwam liggen. Normaal slaap alleen ik met Samuel in één bed, omdat mijn vriend doordeweeks werkt en dan beter alleen slaapt.

Samuel vond het allemaal wel best. Groote glimlach en omrollen in de hotelkamer vond ie geweldig.

Ons dagje in een notendop

En toen gingen we bezienswaardigheden opzoeken. Wat knuffels in de wandelwagen en hem tussendoor ook betrekken in wat wij zien. Hij zal zich niets meer van de trip herinneren, maar hij keek zijn ogen uit. We konden flink wandelen en tegen etenstijd viel hij alweer in slaap dus konden wij rustig eten in het restaurant langs het water.

Er waren niet veel dingen heel anders dan bij een ‘normale’ road trip. Het enige waar wij deze dag rekening mee moesten houden, waren de trappen in de stad. We moesten soms toch omlopen en dat verlengde de route. Grappig dat wij hier niet over na hadden gedacht eigenlijk. Maar alles was prima te doen!

Ook het weer zat ons mee. De lentezon was heerlijk en de bloesems bloeide zoals je op de eerste foto bovenaan wellicht al kan zien.

Bezienswaardigheden die wij bezochten:

  1. De DOM van Keulen;
  2. Eau de Cologne huis (parfum komt hier vandaan);
  3. Hohenzollernbrücke;
  4. De Altstad met de vijf gekleurde huizen.

Musea vinden wij persoonlijk niet interessant dus hebben wij daarom niet bezocht ;)!

Maar goed, onze eerste dag van de road trip ging dus perfect. We gingen uiteindelijk helemaal naar Kroatië, maar ik ga mijn best doen alle dagen hier nog leuk uit te werken ;)!

Zelf ooit overwogen een baby mee te nemen op een road trip?

Plaats een reactie